Sinds bijna 10 jaar ben ik abonnee van KPN, één van de beste glasvezel aanbieders. Ik heb KPN een aantal weken geleden een keer op een vergelijkingssite  vergeleken omdat ik de laatste maanden problemen heb gehad met zowel de televisie als ook het internet. Ik was zo boos dat ik wilde overstappen naar een andere aanbieder, maar na lang wikken en wegen kon KPN mijn problemen toch nog oplossenen.

ISDN naar ADSL

Ze hebben mij een monteur gestuurd en de aansluiting van ISDN naar ASDL veranderd. Het bleek namelijk dat ik al die jaren nog over het oude ISDN systeem aangesloten was. Dit zorgde na al die jaren voor enkele problemen die KPN eerst helemaal niet kon oplossen. Eerst nadat de aansluiting van ISDN naar ADSL werd overgezet werd ontdekt dat er echt alles aan vervanging toe was. Er moest een nieuw modem geïnstalleerd worden, kabels en stekkers vernieuwd worden, zelfs nieuwe ontvangers moesten er aan te pas komen.

Lange tijd

Ondanks het feit dat nu alles naar behoren werkt heeft het hele gebeuren toch ruim 6 weken geduurd. Dit vind ik een slechte service van KPN. Je krijgt het gevoel dat niemand weet wat er bij de klanten aan de hand is, je wordt soms van het kastje naar de muur gestuurd. Je mag toch wel van een provider waar ik alle diensten afneem in de vorm van één compleet pakket verwachten dat een storing of het vervangen van dit soort techniek binnen enkele uren of één a maximaal twee dagen opgelost moet zijn. In 6 weken tijd zijn er drie monteurs aan huis geweest die geprobeerd hebben mijn aansluiting weer aan de praat te krijgen. Dit vind ik meer dan belachelijk, dat er drie monteurs nodig zijn om mijn alles in één abonnement weer aan de praat te krijgen. Hier heeft KPN dat anders zo bekend staat voor haar betrouwbare netwerk echt een steek laten vallen. Dat er dan zoals door de laatste monteur is vastgesteld, door een eenvoudige stroomuitval een stekker kapot is gegaan, laat ook nog eens zien wat voor slecht materiaal KPN bij de mensen thuis installeert. Dit had ik eigenlijk niet verwacht van dit bedrijf.

KPN of Ziggo

Door al deze problemen met KPN ben ik dus op bovenstaande vergelijkingssite de verschillende aanbiedingen eens gaan vergelijken en natuurlijk kwam ik ook Ziggo tegen. Als je dan als klant leest dat je bij een ander internet provider voor minder geld een betere service krijgt, je kosteloos naar andere abonnees kunt bellen en nog van andere voordelen kunt genieten begin je toch te twijfelen. Ik vraag mij nu echt af of dit soort dingen ook bij Ziggo of andere aanbieders gebeurd en dat klanten echt 6 weken niet naar tv kunnen kijken of kunnen bellen. Dit lijkt me eerlijk gezegd toch niet normaal. Ik ben nu klant van KPN gebleven omdat ik niet alleen beneden maar ook boven een televisieaansluiting heb en dit met een nieuw alles in 1 abonnement van Ziggo weer volledig veranderd had moeten worden. Mocht ik in de toekomst echter weer dit soort problemen hebben en de tijd dat mijn klacht wordt opgelost weer ruim 6 weken gaat duren, zal ik toch de overstap gaan wagen. Als ik lees dat er bij Ziggo bijna nooit storingen zijn en dit bedrijf een uptime van bijna 100% heeft en er een veel betere onderlinge communicatie heerst dan bij KPN vraag ik mij af waarom dit bedrijf nog kan concurreren. Bij nader onderzoek op het internet heb ik ook vastgesteld dat er bij KPN de laatste maanden en in het eerste kwartaal van 2016 een aantal grote storingen waren, die niet meteen opgelost konden worden. Ik vind dat dit bij een bedrijf met zoveel ervaring wat telefonie, internet en televisie betreft niet mag gebeuren. Ook het feit dat ze glasvezel aanbieden en eigenlijk over genoeg ervaring moeten beschikken vind ik dat dit soort dingen echt niet door de beugel kunnen. Nogmaals en KPN is bij deze gewaarschuwd, gebeurd dit nog een keer, stap ik echt over naar Ziggo of Vodafone. Ik mag ervan uitgaan dat een klant die 10 jaar over een alles in één pakket beschikt en maandelijks netjes zijn rekening betaald in de toekomst sneller geholpen gaat worden. En dat er geen 3 monteurs over een periode van bijna 6 weken bij mij over de vloer moeten komen om alles weer aan de praat te krijgen. Laat ik hopen dat het nu blijft werken en ik KPN ook de volgende 10 jaar trouw kan blijven. Ik kan me voorstellen dat KPN van klanten zoals ik moet leven. Als ik even ga rekenen heb ik maar liefst 5760 euro de afgelopen jaren betaald voor mijn abonnement. Dat is veel geld en ik kan me voorstellen dat ook dit stukken goedkoper kan wanneer ik de prijzen eens met die van de andere aanbieders vergelijk.

Ook stel ik helaas vast dat ik niet de enigste klant bij KPN schijn te zijn. Er zijn klanten die wel zeven en nog meer weken op een oplossing hebben moeten wachten zoals op de volgende video te zien is.

KPN, willen jullie ons als klant ook in de toekomst bedienen, zullen jullie dit echt moeten gaan aanpakken en veranderen anders gaat Ziggo voor jullie echt na de fusie met Vodafone de klanten afpakken! Laat het niet zo ver komen!

Een weer tevreden klant!